Meny Stäng

Nikon 360 kamera varning!

Du vet inte om din telefon kommer att fungera med kameran. Nikon säger en sak på sin sida och en på Itunes för sin app. Product manager tycker att det ska fungera men det gör det inte. Min telefon ska fungera med appen men det gör den inte. Vem ska man tro på? Hur dåligt Nikon har behandlat det här ärendet, det ska jag berätta mer om här. Vem vill köpa en tv utan fjärrkontroll?

Är det här möjligt?

Jag (Peter) tog mig råd att köpa en Nikon 360 kamera och det sved i ekonomin. Min julklapp som jag hade sett fram emot och var så glad över när jag kom hem, blev till ett totalt mörker. Jag packade upp min kamera och började läsa manualen och jag skulle börja med att ladda ner en app som ska styra kameran för den har ingen display. Du sköter alla kamerans inställningar på telefonen med appen när du är ute och filmar eller fotograferar.

Glad för min ny kamera

Så här glad skulle jag velat varit i dag också

Det går att koppla kameran med kabel till datorn, men jag kan inte ha datorn med mig hela tiden. Jag laddade ner appen och försökte få den att fungera med min blåtand, men efter 20 försök blir man tokig. Jag läser igen och jag måste ha wifi också och jag provar igen, men glöm det.

Nikon 360 kamera Varning!

Jag läser manualen vidare för att se om jag har glömt något, NOT. Jag kollar appen igen och provar om jag har gjort något fel. Nu är det dags att gå ut på nätet och försöka få svar på mina frågor. Det blev ingen kul läsning. Både appen och kameran dömer de ut totalt och här pratar vi killar som provar produkter. Kolla in den här videon eller den här eller den här.

Jag gav ändå inte upp och började tänka på vilken telefon jag har. De som provade kameran på nätet hade nya telefoner och de hade stora problem att ens få kontakt med kameran. Jag har en Iphone 4s och jag vet att den är gammal, men den fungerar väldigt bra fortfarande. Ingenting hos Nikon säger att den inte ska fungera med kameran, så det ska gå.

om Nikon 360 kamera

Det här hittade jag på nätet om Nikon 360 kamera

Tid tid tid

Nu har jag hållit på lördag och söndag med att bli halvt tokig. På måndagen ringer jag Nikon men då säger de att jag ska chatta med någon, OK. Jag skriver mitt problem och får till svar att min Iphone 4s inte stöds med Nikons app Snapbridge. Kan du prova med en Iphone 5? Vad ända in i helvete. Självklart har jag en Iphone 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 liggande hemma och det är därför jag använder min 4s. Jag skriver tillbaka och frågar VAR står det att en Iphone 4s inte fungerar med Nikons app?

Åtgärdat

Nikon tyckte att de var klara med mig.

Jag skulle gå in på Itunes och klicka på appen, klicka på mer och där står det att den inte stöds säger Nikon och att de inte kan garatera att appen fungerar med alla telefoner, PÅ ITUNES men inte på Nikon där de säljer kameran. Nu är det så att det står på Itunes att om du har en blåtand 4.0 så ska det gå och Iphone 4s har det, men inte Iphone 4. Nu kommer det ett meddelande i chatten att problemet är åtgärdat. Skämtar de med mig?

Appen som inte FUNGERAR

Jag öppnar tråden igen och skriver att jag har en blogg och jag kommer att gå ut med det här och ger Nikon det som ren information. Nu får jag ett mejl från en Product Manager Mattias Hjortzberg som ber mig att ringa upp så han kanske kan hjälpa mig. Jag ringer och han sa att han har skickat förfrågan någonstans i Europa och de skulle titta på det.

Han säger att det ska gå med min telefon men det är lite struligt med appen. Han vet också att Nikon har missat med informationen på sin sida och i kartongerna om vilka telefoner som inte kan fungera med kameran. Han ska försöka hjälpa mig och vi bestämmer tid på hans kontor kl 09 00 på torsdagen. Mattias säger att man kanske behöver avinstallera allt och göra om allt från början och sen går det inte riktigt till som manualen säger. MY GOD!

Uppkopplingsförsök

Nikon 360 kamera håller inte måttet!

Dålig stil

Jag går upp i tid och duschar, rakar mig, sätter på mig lagom snygga kläder för det gör jag när jag ska på möte. Jag packar dator, kablar, kamera och mer kablar ska med och ut i rusningstrafiken och kör mot Nikons kontor i Solna. När jag sitter i köer ringer Mattias och säger att han är ledsen för att han inte kan hjälpa mig, men min telefon kommer inte att fungera med Nikons app Snapbridge. 15 minuter före mötet??? Ska jag tror på det här?

Kaffe

Nej tack

Tack för den säger jag och dessutom sitter jag i köer på väg till dig som vi kom överens om. Jag är ledsen för det också säger han men du kan komma på en kaffe om du vill, eller hur! Gör man så här? Med ett företag som har lurat mig och som jag har offrat en halv julvecka på och sen blivit dumpad. Han säger att han inte kan göra någonting.

Ingen ryggrad

Jag talar om att det är jäkligt svårt att lämna tillbaka produkten för att jag har brutit och slängt alla orginalförpackningar och skrivit i manualen för inget kunde ju gå fel med stora etablerade Nikon. Då säger han att det skulle NOG gå att lösa. Jag ska alltså åka tillbaka (tid igen) till Mediamarkt och med Nikons godkännande, och lämna tillbaka en produkt som Nikon aldrig kan sälja till någon annan. Vad är det för fel på folk? Finns det ingen stake och hederlighet hos företag som gör bort sig.

Det finns alltid en lösning

Det kunde ha löst sig med att säga, att fan Peter, du har nu suttit i flera dagar med appen, och du har dessutom suttit i köer på väg till oss och VI har gjort ett fel och du har kommit i kläm. Vi ger tillbaka 5000 som kameran kostade och du går och köper dig en nyare telefon, så har vi löst problemet och vi ber också tusen gånger om ursäkt för alla problem som vi har förorsakat dig. KLART! Varumärket skyddat! Vilka jävla klåpare! GOD JUL från Nikon.

Kamera

Timmar timmar timmar, och vem ersätter alla timmar?

Ta ansvar

Mina tankar går nu till konsumenter som inte kan ta reda på allt med alla siffror om blåtand och modeller. Det här är en produkt som har kommit ut på marknaden utan all information för fort och det duger inte från ett företag i Nikons storlek. Jag hoppas att ingen ska behöva gå igenom allt det här som jag har gjort. Jag sysslar med social media varje dag och föreläser om vad man ska tänka på som företagare, och att konsumenten är i fokus. Vad gick fel? Inte bra för varumärket Nikon.

Jag har skrivit till Nikon redan i tisdags och sagt att jag går ut med det här men ingen bryr sig, och då förstår man nivån till oss konsumenter.

Dela om ni tycker att det här suger.

GOD JUL

© 2017 FREEDOMtravel Reseblogg. Alla rättigheter reserverade.

Tema av Anders Norén.

IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.