För några dagar sedan startade en ny reklamsatsning för husbils- och husvagnslivet, via reklamfilm, webb och sociala medier. Målet är att nå en ny och yngre kundgrupp, som tidigare tågluffade och backpackade runt världen.
Reklam på TV och internet
Reklamfilmen rullar på TV4, samtidigt som två nya sidor lanserats på nätet: Skaffa husbil och Skaffa husvagn. Bakom satsningen står Bergholm Fritid AB, som satsar 5 miljoner kronor. Vad tycker du om reklamfilmen?
Översta fotot i inlägget är från Pixabay
Ninni säger:
Kul att de satsar lite mer på att marknasdföra husbilar och -vagnar.
Att folk får se hur härligt det eg är. Tror att många har fördomar mot campinglivet. Tror att många tänker ”supertrång campingplats, stinkande grillar, snigelfart och tror att många (alltså som inte själva har el har tesat husbil/-vagn) lite fått uppfattningen att man ”måste” vara på en campingplats bland flere hundra andra människor.” Meeeen, det är ju sån frihet!
15 mars 2011 — 6:06
Anders och Birgitta säger:
Vi tycker filmerna är jättebra, det ser ju verkligen härligt ut. Det är ju också det som är så härligt med husbilsliv och husvagnsliv att man kan vakna var som helst, i storstad, på stranden och i backen, sommar som vinter. Det vore kul om fler ungdomar kommer underfund med det. Vi har redan sett en hel del unga barnfamiljer med husbil, annars är det ju vanligast att dom har husvagn.
15 mars 2011 — 9:15
admin säger:
Ninni, håller med! Många har nog fördomar om campingliv och det är skönt med en lite annan bild av hur det kan vara när man är ute med husvagn/husbil! Vi har själva gått från backpacking till husbil, så vi kan känna igen oss lite i det där tänket
🙂
Anders och Birgitta, eller hur!? Det är ju det som är så härligt!
🙂
15 mars 2011 — 14:18
RESESNACK säger:
Nu så ligger mina favoritresebloggar uppe på bloggen 😀
15 mars 2011 — 19:33