Meny Stäng

Nyheter från FinnAir – på Turkiska badet

Igår morse var Peter på pressfrukost med Finnair på Turkiska badet på Sturebadet i Stockholm. Det serverades både frukost och nyheter från Finnair. Däremot blev det ingen badritual. Peter får fortsätta vara lite avundsjuk (?) på mig som testat den turkiska badritualen vid ett annat tillfälle. Lustigt nog uppskattade jag både bastun och det 10-gradiga vattnet. Men, nu till Finnair och … Finnair Holidays!

“Finnair Holidays” lanseras i Sverige

Vad är nu det här då? Jo, Finnair har öppnat Finnair Holidays – en plattform på nätet där resenärer kan skräddarsy sin resa genom att boka såväl flyg som hotell och aktiviteter. Tanken är att kombinera det individuella resandets frihet och paketresornas bekvämlighet.

Finnair Holidays finns i Finland sedan i somras och eftersom Sverige är en av våra huvudmarknader är det ett naturligt steg att även lansera här. Vi ser en ökad efterfrågan från resenärer att kunna skapa sina egna flexibla paketresor med kvalitetsprodukter i allt från flyg till hotell och aktiviteter, säger Robert Lönnblad, Skandinavienchef Finnair.

På en pressfrukost serveras självklart ... frukost!

På en pressfrukost serveras självklart … frukost!

100 destinationer i över 40 länder

De svenska kunderna kan boka resor till 100 destinationer i över 40 länder som exempelvis Havanna på Kuba, Puerto Vallarta i Mexiko och Phnom Penh i Kambodja. Resans längd kan vara mellan en och fjorton dagar.  Om man vill kan man dessutom få färdiga paketförslag baserat på reslängd och teman, eller boka färdiga paket som experter på Finnair satt ihop.

Destinationen är viktigast när svenskar väljer resa

I samband med  lanseringen av Finnair Holidays genomförde GfK Norm, på uppdrag av Finnair, en undersökning om vilka faktorer som är viktigast när svenskar väljer resmål. Resultatet visar att destinationen är absolut viktigast, och därefter resekostnad och boende. Här är resultatet:

  1. Destinationen (34 %)
  2. Reskostnaden (20 %)
  3. Boendet (11 %)
  4. Säkerheten på destinationen (9 %)
  5. Direktflyg (7 %)
  6. Aktivitetsutbudet på destinationen (6 %)
  7. Totala restiden till destinationen (5 %)
  8. Prisindex på platsen (3 %)
  9. Resegaranti (3 %)
  10. Miljövänligt färdsätt (2 %)
  11. Restaurangutbud på destinationen (2 %)

Hur bokar du dina resor?

Bokar du dina resor själv eller köper du färdiga paket? Vad är viktigast för dig när du väljer en resa?

Nyheter från Finnair på Turkiska badet

Nyheter från Finnair på Turkiska badet

Missade du förra inlägget om resetrender? Läs Svenska semestervanor – känner du igen dig i “den genomsnittlige svensken”?